Arg, ledsen och dumförklarad...

De allra allra flesta av våra besökare som lämnar kommentarer, skriver jättegulliga och uppmuntrande saker. Och det är faktiskt tack vare dessa kommentarer som vi över huvud taget får viljan att fortsätta med våra videotutorials. Idag fick vi dock flera kommentarer från en person som både var dummförklarande och spydiga.

Vi sitter som ni kanske vet på en PC och har aldrig ägt en Mac-dator. Vi förstår att det finns vissa få av er som använder sig av en Mac, och vi har faktiskt försökt hitta en lösning så att även ni Mac-användare kan titta på våra tutorials. Hittils har varenda Mac-person snällt frågat om vi inte kan fixa så att våra tutorials går att se med en Mac, och det är därför vi med glädje kämpat för att hitta en lösning. Men när det kommer en kommentar, som mer är en dumförklaring och någon slags order, utan ett enda tack eller visan på uppskattning, då tappar man nästan all vilja att fortsätta. Anledningen till att vi gör tutorials ö.h.t. är för att vi gillar att hjälpa människor och att dela med oss av de kunskaper vi besitter.

"Varför göra filmer och spara i .exe format? Spara det i något filmformat."

1) Videotutorialen vi skapar är inte riktiga filmer, utan är gjorda i ett speciellt program för att skapa just tutorials. Det går inte att konvertera filerna till videofiler (detta vet vi för att vi faktiskt försökt hitta en sådan lösning). Man kan däremot konvertera dem till swf- eller flashfiler, och detta har vi gjort. Problemet är att programmet inte skapar en hel flashfil, utan delar upp filen i en stor och mindre små animationsfiler. Därför är vi inte säkra på att filerna funkar i Mac-programmet vi rekommenderade tidigare.

2) "Spara det i något filmformat." - Jag är ledsen, men jag tar faktiskt inte order. Hade du kunnat fråga snällt eller på något sätt visa uppskattning, hade jag kunnat satt mig ner i ytterligare några timmar för att försöka hjälpa dig. Jag har faktiskt lyssnat på varenda request jag fått och försökt hjälpa, men order tänker jag inte ta. Vi får inte betalt för att göra våra tutorials, utan gör det på vår egen tid för att vi vill hjälpa andra bloggare. Tutorialen är speciellt gjorda för bloggare och tipsen vi ger, är för bloggare.

Den sista kommentaren du skrev tänker jag varken publicera eller kommentera. Av de hundratals kommentarer vi fått hittils, har vi aldrig sett någon så oförskämd och otrevlig som du. Det är första gången jag får en så spydig kommentar, och jag blev faktiskt riktigt sårad av det du skrev. När någon spenderat så mycket tid för att hjälpa dig, har du faktiskt ingen rätt att vara så otacksam och otrevlig. Om du sedan inte kunde ta del av hjälpen, hade du faktiskt fortfarande kunnat vara trevlig och frågat på ett snällt sätt. Alla andra Mac-användare har ju lyckats med det, så det kan inte vara så svårt.

Sorry för uppsatsen, men jag blev innerligt ledsen och upprörd över den sista kommentaren jag fick från den här personen, så jag behövde skriva av mig för att kunna lugna ner mig. Nu ska jag gå ut, orkar faktiskt inte blogga mer idag...

/Essi

♥ elin

Skitochbajskorv på sådana där!
Jag förstår att det känns surt, och det är bra att ni säger till!
Bara ni inte slutar men tutorialsen :)

För mig fungerar den macversion ni tidigare visat - så fortsätt gärna med den om ni kan! Tack!

Kram från en sjukling

2008-04-21 @ 13:54:30
URL: http://modisten.blogg.se
♥ Sandra

Vad tråkigt att det alltid finns rötägg som förstör, kan förstå att det är sårande att få otrevliga kommentarer. Hoppas ni känner er uppskattade av alla andra, för det är ni! Keep up the good work! :)

2008-04-21 @ 14:13:15
URL: http://tjohalia.se
♥ Jessica Anshagen

Hej!
Var jätte gärna med och tävla på min sida där man kan vinna skit snygga skor värde 650 kr !

Länka jätte gärna till tävlingen också!

Hoppas du får en bra dag :)
/ Jessica

2008-04-21 @ 14:14:51
URL: http://www.jessi.se
♥ Camilla

usch vad jobbigt. :( men strunta i dem kommentarerna, ni/du gör ett grymt bra jobb.

2008-04-21 @ 14:16:44
URL: http://artondejuni.blogg.se
♥ maricel

Hej! Jag hoppas det verkligen går bra och lycka till! :D så kan du ha råd med adidas-tröjan lite senare ;) haha :D ha det så bra!

2008-04-21 @ 14:29:36
URL: http://mariceleriksson.blogg.se
♥ Louise

Idioter det finns :(
Blir så sur när folk är dumma..

2008-04-21 @ 14:36:16
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
♥ Julia

Det är helt otroligt hur mycket folk kräver och fortsätter att kräva utan att visa ngn som helst tacksamhet. Tycker du ska skita i alla sånna människor för det du gör är hur gött som helst och jag uppskattar all den tid du lägger ner för att göra det du gör.

2008-04-21 @ 14:41:34
♥ Veronica

tack ändå, ja jag har också för mig att flashbilder ska kunna sparas. Tack fr att du tog dig tid att svara på min fråga iallafall :) ha en fortsatt bra måndag :)

2008-04-21 @ 14:45:07
URL: http://virre80.blogg.se
♥ Anonym

Äsch! Screw den tönten liksom.. Ni är ju jäkla flashiga med hela bloggen ändå! Jag är helt stunned! Fortsätt med Photoshop och allt annat snyggt ni håller på med. Det är goa grejer!

2008-04-21 @ 15:25:58
URL: http://evitabonita.blogg.se
♥ Cicci

hej, JAg har mac och KAN se alla Videotutorialen.

2008-04-21 @ 16:28:38
♥ Jocka

Bry dig/er inte om sånna dära idioter... Ni gör ett kungjobb och dom som gnäller kan ju ens försöka komma med nåt liknande

mvh/Jocka

2008-04-21 @ 16:39:12
URL: http://got2music.blogg.se
♥ sara

Jag fullkomligen älskar dina tutorials & dom är helt fantastiska. det är bara att inte bry sig om den som skrev det, bara för att du är grymt mkt bättre än den personen. Du får absolut inte sluta!

2008-04-21 @ 17:29:29
URL: http://sarawibron.blogg.se
♥ Milla

Suck å stööön.... Det finns rötägg till allt!
Försök inte bry dig, även om det kan vara svårt.

Det funkar ju till mac nu, så varför gnälla?
Sen får man väl räkna med att det tar tid innan du hunnit spara om alla tutar!

Sträck på dig! Det är ett strååålande jobb du gör!

2008-04-21 @ 20:03:11
URL: http://elmida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0