Designhjälp - Deviantart

image130

Det här är egentligen ett länktips, men som ni kommer att ha stor använding av när ni ska designa er blogg. Om jag kort ska beskriva vad Deviantart är, så är det en community för alla typer av artister, amötorer som professionella, där man både kan ladda upp sina konstverk eller illustrationer men även hjälpa andra användare genom att ladda upp användbara hjälpmedel. Dessa "hjälpmedel", eller "resurser" innefattar allt från Brushes till applikationer som Photoshop och Illustrator till stockbilder som man får låna av uppladdaren. Deviantart innehåller tusen gånger mer resurser än det jag just beskrev, men jag kan inte gå igenom allt som finns på sidan. Gå därför gärna in själva och surfa runt på sidan.

När ni ska navigera gör ni det antingen genom att söka


eller genom att navigera genom menyerna på Deviantart


Vill ni t.ex. komma in på de tusentals olika Brushes som har laddats upp till Photoshop, går ni in på:
Resources -> Application resources -> Photoshop brushes

Kan fixa ihop en snabb videotutorial på hur man sedan använder sig av Brushes i Photoshop. Men jag lovar er att ni kommer att få massvis med inspiration när ni surfar på Deviantart.

Exempel på olika typer av brushes som ni kan ladda ner

♥ Amandaa

Läckert! Men du går det att få "penseln" att skifta i olika färger?
typ tonas ut från svart till vitt?

2008-04-02 @ 15:49:02
URL: http://amandaahaglund.blogg.se
♥ Laura

Jag är också storfan av deviantart. Finns jätte häftiga bilder där.

2008-04-02 @ 16:37:06
♥ S t y l i s s i m o

Amanda: Jag ska fixa en mindre brushtutorial imorgon där jag visar hur man kan använda penslarna på olika sätt. Kommer även att svara på din direkta fråga i videotutorialen.

2008-04-02 @ 17:14:45
URL: http://stylissimo.blogg.se
♥ elsa

oh, en mycket trevlig sida måste jag säga :)
men jag har en fråga (a):
om man har gjort en bild i ps, och vill ha den som bakgrund, men inte vill att de ska ligga sida vid sida över hela bakgrunden utan kanske bara vill ha den i ett hörn. där den sitter fast liksom. hur gör man då? förstår du vad jag menar? ;)

2008-05-08 @ 10:23:28
URL: http://elsisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0