Filmrecension: Cube (1997)

image190

Både jag och FiFi är filmtokiga och har genom åren tittat på oändligt många filmer. Därför är det naturligt att vi tänkte dela med oss av våra favoriter men även varna för riktigt usla filmer vi tittat på. Den första filmen vi "recenserar" är den psykologiska thrillern "Cube" från 1997. Låt er absolut inte avskräckas att filmen är 10 år gammak, det är knappt så att vi förstår det själva. Filmen skulle lika gärna kunna varit inspelad igår.

Handling: "Cube" handlar om 7 totala främlingar, som en efter en, vaknar upp i ett rum. De har ingen aning var de befinner sig, eller hur och varför de hamnade där. De tar dock inte lång tid innan de inser att de befinner sig i någon slags dödlig kub.

Kommentarer: Vi vill inte beskriva handlingen för mycket, eftersom vi helt enkelt inte vill avslöja för mycket av filmen. Det är en helt annorlunda film från vad man är van att se, men samtidigt som den är superspännande, är den även väldigt djup. Både jag och FiFi har sett filmen minst 5 gånger och vi har visat den för praktiskt taget alla vi känner.

image191

♥ Sofia

Den filmen äger. Måste säga att den är så grymt bra gjord för att vara så gammal =)

2008-04-07 @ 16:16:21
URL: http://cutebutpsycho.webblogg.se
♥ Sofia

Jaa jag har sett den och jag bara älskade den =) Finns flera efter följare med men den första är helt klart bäst! =)

2008-04-07 @ 17:56:43
URL: http://cutebutpsycho.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0