Veckorevyns Bloggmingel

Nu skriver jag om något jag egentligen inte alls tänkt skriva om, nämligen mingelbilderna från "VeckoRevyns bloggmingelkväll". Anledningen är att jag blev så otroligt förbannad på de reaktioner och kommentarer som följde bilderna.

Min första reaktion när jag såg bilderna på de bloggare som var på plats, var faktiskt glädje. Äntligen får vi se normala bilder på normala människor! Folk som läser de inbjudnas bloggar hade kanske tidigare sett photoshoppade bilder på bloggarna, men då borde reaktionerna snarare vara positiva. Jag tror inte att någon photoshoppar sin bild för att lura någon, utan snarare för att man vill ha en bättre presentation av sig själv. Att tycka att detta är vilseledande är lite hycklande då man själv förmodligen förbättrar sitt eget utseende med smink osv. Bloggarna valde själva att ställa upp på bilderna, vilket betyder att de inte har något att dölja. I alla fall inte mer än oss andra.

EDIT: Nu menar jag inte att alla bloggare sitter och photoshoppar sina bilder. Fotografen som tog mingelbilderna verkade vara 3 meter lång, så vinkeln på samtliga bilder är uppifrån. Bara det ger en förvrängd bild av den som bilden tas på.

Så nu vet ni, personerna bakom de mer kända bloggarna är lika vanliga och mänskliga som ni själva. Om detta sedan stör någon, är det bara att sluta läsa deras bloggar och börja att bläddra i en modelltidning.

Bilderna kan ni hitta på:
http://www.veckorevyn.com/mode/artiklar/2008/mingelbilder-fran-bloggkva/index.xml

♥ Johanna

jag som var där och blev fotograferad
tycker att det är stor att faktiskt ställa upp på bild medans vi annars är vana att ha någon man känner som tar kort eller att man tar själv.
men att jag har en fulfoto-gen hör inte hit :)
somsagt ingen är perfekt.

2008-03-13 @ 17:48:25
URL: http://mostwantedfashion.blogg.se
♥ Stylissimo

Hur som helst var det väldigt modigt av er att ställa upp på fotona även om ni visste att ni skulle ha noll kontroll över dem sedan.

Utseendet är långt ifrån allt. Ni hade säkert jätteskoj där och har t.ex. fått nya fina minnen och det är dessa som kommer att vara med er i framtiden. :)

2008-03-13 @ 18:29:05
URL: http://stylissimo.blogg.se
♥ Annika

Jag tror inte alls att det handlar om att bloggare retuscherar sina bilder. Snarare handlar det ju om att VÄLJA UT en bild som är BRA. Jag tar ofta massor av bilder och lägger upp en eller två, de andra raderar jag. Då är det ju inte så konstigt om inte alla blir bra när man har EN chans att få en schysst bild, istället för ett obegränsat antal! Jag tyckte inte att någon var ful, inte alls, däremot var det väldigt synd att bilderna fotograferade uppifrån - vinkeln blev ganska skev.
Att folk kommenterar som de gör är TRAGISKT. Verkligen. Otroligt sorgligt och förnedrande för tjejer som kanske inte har ett strålande självförtroende till att börja med!

2008-03-13 @ 21:15:55
URL: http://beautifulones.blogg.se
♥ Guicela

Jag vill börja med att ge cred till alla som var med på bilderna. Det såg ut som en lyckad mingelparty :)
När det kommer till patetiska små flickor som inte har något bättre för sig än att klanka ner på andra är det bara att vifta bort de och deras hjärndöda kommentarer.
När man gjort det kan man mingla vidare, för så viktiga var de små flickorna ;)

2008-03-14 @ 09:41:12
♥ emma

http://enlitentax.blogg.se/1205483218_hll_utkick_efter_pier.html
en tävling som du gärna får kolla in :)

2008-03-14 @ 10:04:46
URL: http://enlitentax.blogg.se
♥ Angelicas Closet

Jag var på bloggminglet och det var en riktigt trevlig kväll. Blev jag nöjd med min bild? Verkligen inte men det spelar ingen roll för mig.

2008-03-17 @ 23:01:24
URL: http://angelicascloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0