Ny kamera!


Har suktat efter en systemkamera i över 2 år nu, och igår blev det äntligen ett köp!
Det känns som att jag är ljusår efter alla andra fotointresserade, men bättre sent än aldrig o.s.v. Hade även beslutsångest gällande vilket märke, Canon eller Nikon, jag skulle köpa, men till slut var det priset som avgjorde. Mitt krav var att man även skulle kunna filma med kameran, och med denna modell kan man filma i HD. And Nikon it was... Sedan har min lillebror (som är 16) redan exakt samma modell sedan ett år tillbaka, och jag vet att bilderna blir bra så jag hade tillit för modellen.

Lite tragiskt är det dock att jag som är nästan dubbelt så gammal som honom inte kunnat köpa en systemkamera förrän nu. Min ena kusin som är 17 fick också en systemkamera för nåt år sen. Känns som att systemkameran är tonåringarnas nya dyra leksak som toppar alla önskelistor. Vet inte om de uppskattar kameran lika mycket som jag gör, men jag hade säkert också önskat mig kameran om jag var i deras ålder. På min tid fick man inte så dyra presenter av sina föräldrar.

Kameran kommer i.a.f. främst användas till att fota produktbilder på våra smycken till vårat företag HoneyDarko som lanseras inom kort (ja, denna gång stämmer det faktiskt).
Så jag får skynda att lära mig att hantera kameran på bästa sätt. Sedan kommer även en ministudio att införskaffas, men jag måste få lite pli på kameran först. Men det är tur att jag kan hantera Photoshop så pass bra då jag kan "fuska" lite med bilderna gällande effekter o.s.v.

Och vem vet, kanske kommer det även att poppa upp lite bilder
på oss också efter alla dessa anonyma månader.
Den som lever får se... ;-)


I have just bought my first system camera, yay!

♥ tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Åh vad kul!



Vill också ha en kamera.

2010-03-08 @ 20:06:00
URL: http://tobys.se
♥ Sophia

fin kamera!! :)

2010-03-11 @ 10:22:30
URL: http://najsigtjej.bloggplatsen.se
♥ anna bergman

svar: tack tack!

men jag kommer nog färga om håret iallafall.

det är värre i "verkigheten" om du förstår? :)



tack för din kommentar!

2010-03-11 @ 16:44:14
URL: http://bergmanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0